25. 3. PONEDELJEK

30. 3. SOBOTA

Prikaži ta mesec
Prikaži šolsko leto

Prikazane so  aktualne vsebine, vse ostale si lahko ogledate v seznamu.

PUBLIKACIJA 2023_24 [preberi]

DUPLIČAN [preberi]

MEDNARODNI PROJEKT »MIRNO MORJE 2021–FLOTA MIRU IN TOLERANCE«

Katarina Komatar, 12. 10. 2021

»Mirno morje« je največji svetovni mirovni projekt na morju za otroke in mladostnike iz socialno ogroženih okolij, otroških in mladinskih domov ter ustanov za otroke z motnjami v telesnem in duševnem razvoju.

V projektu sodelujejo otroci in mladostniki iz cele Evrope. Posadke v povprečju s šestimi otroki ali najstniki, z dvema skiperjema in učiteljem cel teden plujejo na jadrnicah od marine do marine.

Pandemija COVID-19 (in njene posledice) nam še vedno kroji življenje in s tem tudi usodo projekta Mirno morje 2021, ki se je letos odvijal po prilagojenem urniku v Dalmaciji, vendar v okrnjeni izvedbi.

Projekt zaradi zdravstvenih in varnostnih razlogov ni bil organiziran v celotnem obsegu, zato smo se odločili za izvedbo krajše oblike in manj številčne udeležbe udeležencev. V projektu je letos sodelovalo 13 jadrnic slovenske in 6 jadrnic avstrijske flote. Kljub vsem preprekam in izzivom nam je uspelo.

Z OŠ Marije Vere sta se projekta udeležila Rok in Leon, učenca 9. razreda. Na jadrnici Živa smo skupaj preživeli nepozabni teden z učenci iz OŠ Duplek.

In kaj je o projektu napisal Leon?

Sobota, tako težko pričakovan dan odhoda. Še zadnja potovalka v prenatrpan kombi, s seboj imamo vse in še več, ter odhod. Pustolovščini naproti se peljem s sošolcem Rokom, učiteljico Katarina in kapitanom Ivom. Prihod v Split. Pred nami se odpre prekrasen pogled na marino Kaštela. Med množico jadrnic na nas že čaka jadrnica Živa, ki bo naš premični dom naslednjih nekaj dni. Videti je ogromna, prebral sem, da v dolžino meri šestnajst metrov. Pridruži se nam ekipa iz OŠ Duplek, Anže, Elvis, Pia, Špela in učiteljica Nina. Navdušeno raziščemo notranjost jadrnice. Ob velikem salonu in kuhinji so še štiri sobe. Z Rokom imava kabino desno tik ob krmi. Sledi skrbno pospravljanje prtljage v predale, ki so tam, kjer jih najmanj pričakuješ, prava skrivališča so. Po večerji si izmenjujemo vtise in utrujeni kmalu zaspimo. Prvo mornarsko jutro, zajtrk, sledijo skiperjeva navodila posadki. Hitro je potrebno spoznati jadrnico: bum, genova, kobilica ... Še najpomembnejše navodilo: »Skiper ima vedno prav!« in plovba se lahko prične. Zlahka se privadimo na prijetno šumenje morja in lenobno drsenje po morski gladini. Popoldne se približujemo otoku Šolta. Jadrnica zapelje v marino. Ko dodobra raziščemo otok, tukaj tudi prenočimo. Zjutraj izplujemo, motor ugasne, prične se zares. Sledijo navodila skiperja: »Leon, odpri glavno jadro! Špela, spuščaj vrv!« Jadrnica z odprtimi jadri reže valove. Sliši se samo šumenje vode in jader. Popoldne pristanemo v Starem gradu na Hvaru. Naslednji dan jadrnica Živa že ubogljivo drsi po morski gladini. V daljavi zagledamo gručo znanih jadrnic. Vsi navdušeno vzklikamo ostalim posadkam, ki plujejo z Mirnim morjem. Sledi še nekaj dni plovbe, vsak dan nove dogodivščine, kopanje, prve morske slabosti izginejo, saj smo že pravi pomorščaki. Raziščemo še otok Brač. Druženja z ostalimi so zabavna. Nenehno spoznavamo nove ljudi, družimo se na obali, uživamo v kopanju, skupaj plujemo.

Domov sem se vrnil s kopico vtisov, spominov in novih poznanstev. Mirno morje je projekt, ki poveže mlade iz najrazličnejših okolij, ustvarja nove prijateljske vezi in je nekaj najlepšega, kar sem imel priložnost doživeti.

Skupaj smo preživeli res čudovit teden, za katerega se ne moremo dovolj zahvaliti vsem našim radodarnim sponzorjem, ki so ga omogočili. Še enkrat iz srca hvala!

V tem tednu smo spoznali, da je pomemben čisto vsak izmed nas in da nam je še lepše, če si med seboj pomagamo in sodelujemo.

Link do TV objave: https://www.rtvslo.si/4d/arhiv/174808862?s=tv

Nazaj na začetno stran.

Prikazana so aktualna obvestila. Ostala so na seznamu.

PREDLOGI STARŠEV ZA IZBOLJŠAVE [preberi]

UČENCI S SAMIMI ODLIČNIMI OCENAMI 22/23 [preberi]

INFORMACIJA O NPZ [preberi]

TRETJI PREDMET NPZ [preberi]

Prikazana so aktualna obvestila.

Objave iz področja IT na seznamu.

RAČUNALNIŠKA UČILNICA Več...

E PRAVILA Več...

KAKO DO ORODIJ MICROSOFT 365 Več...

Moje e-storitve Več...

VARNO GESLO Več...

ODDAJA NALOGE V SU Z MOBILNIM TELEFONOM Več...

IZ JPG V PDF Več...

Interaktivni delovni listi? (Liveworksheets) Več...

KAKO NAMESTIM Acrobat Reader Več...

KAKO POŠLJEM SPOROČILO S PRIPONKO Več...

ODDAJA NALOGE Z MOBILNIM TELEFONOM Več...

Kako oddam nalogo Več...

MOODLE MOBILE Več...

SPLETNE UČILNICE Več...

AAI PRIJAVA Več...

KOLESAR Več...

Top nasveti o varni rabi interneta Več...

I UČBENIKI Več...

Svetovalna služba OŠ Marije Vere

Več si oglejte na povezavi.

Varstvo osebnih podatkov [preberi]

Katalog informacij javnega značaja [preberi]

IZJAVA O ZASEBNOSTI: podatki in slike na spletni strani so izključna last šole, avtorjev in upodobljenih ali imenovanih. Arhiv se izdeluje za potrebe dokumentiranja življenja in dela na osnovni šoli. Slike in druga gradiva se lahko pregleduje, ni pa jih dovoljeno obdelovati, posredovati, kopirati ali objavljati brez soglasja upodobljenih ali imenovanih.